Skontaktuj się z nami,
pomożemy Ci wypełnić formularz.

-

Wiadomości

30.10.2017

Milenialsi w MŚP

Milenialsi chętnie otwierają swoją działalność, a motywacji do tego dostarczają im przede wszystkim takie czynniki jak zwiększenie dochodów (45 proc.), niezależność (39 proc.) oraz niechęć do pracy na etacie (35 proc.). Blisko połowa „igreków” pomysł na biznes połączyła ze swoimi zainteresowaniami, jeden na trzech wybór branży poprzedził analizą rynku i poszukiwaniem niszy, a dla co czwartego milenialsa własna firma to kontynuacja poprzedniej ścieżki kariery na etacie. Co więcej, przedsiębiorczy „Y” to najczęściej niezależny indywidualista, który dąży do „bycia samemu sobie szefem”. Takie są najważniejsze wyniki badania „Milenialsi w MŚP. Pod lupą”, siódmego z serii „Pod lupą” przygotowanego przez EFL.

czytaj
21.10.2015

Innowacje dla wybranych

Raport „Innowacje w MŚP. Pod lupą” przedstawia analizę kwestii związanych z zagadnieniem innowacji. 84,4 proc. MŚP uważa, że innowacje są ważnym czynnikiem rozwoju biznesu. 48 proc. przedsiębiorców wprowadza innowacje, jednak połowa sądzi, że jest to coś poza ich możliwościami.

czytaj
12.01.2015

Błędne koło (nie)zatrudnienia

Raport „Młodzi na rynku pracy. Pod Lupą”, opublikowany przez EFL, pokazuje, że młodzi ludzie poszukujący pracy i ich potencjalni pracodawcy – właściciele firm z sektora MŚP – pozostają w klinczu. Około 8% Polaków w wieku od 18 do 30 lat pozostaje bez pracy. Tymczasem, aż połowa MŚP, które w ubiegłym roku rekrutowały pracowników, miała problem ze znalezieniem odpowiedniego kandydata.

czytaj
15.12.2014

Przedsiębiorcy coraz częściej zatrudniają osoby między 15-24 rokiem życia.

Polscy przedsiębiorcy wiedzą, że bezrobocie młodych ludzi to poważne wyzwanie dla gospodarki. Z danych Eurostatu na podstawie Badań Aktywności Ekonomicznej Ludności wynika, że odsetek młodych ludzi, którzy nie mogą znaleźć pracy, w sierpniu br. wyniósł 22,8 proc. To wciąż bardzo dużo, ale zdecydowanie mniej niż rok temu, gdy przekraczało ono 27,7 proc. Co więcej – bezrobocie wśród młodych zaczęło spadać po raz pierwszy od 5 lat.

czytaj
14.07.2014

Rusza kampania społeczna „Twarze Przedsiębiorczości”

Kolejna, siódma już edycja Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości zbliża się wielkimi krokami. W rozwój tej kluczowej umiejętności warto jednak inwestować przez cały rok, dlatego już teraz rozpoczyna się kampania społeczna nawiązująca do motywu przewodniego tegorocznego wydarzenia. Bo bycie przedsiębiorcą i bycie przedsiębiorczym to powód do dumy!

czytaj
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej tutaj ×